5 tipp, hogy kevésbé légy stresszes a munkahelyeden

A mai rohanó világban az irodai stressz gyakran az otthon melegébe is elkísér minket. Néha a hozzánk közelállókon csattan az ostor, pedig a nap folyamán felgyűlt sok apróságról tényleg nem ők tehetnek.
Összeszedtünk hát néhány kis apróságot, hogy gördülékenyebben dolgozd fel a stresszt.


1, Tervezd meg a napodat, de ne ragaszkodj hozzá!

Minden reggel érdemes fejben vagy papíron összeszedned, hogy aznap milyen teendőket kell megcsinálnod, mik azok a dolgok, amelyekkel esetleg előre tudsz haladni, még akkor is, ha nem feltétlen annak a napnak a feladata. Ha tudod, hogy mivel kell haladnod, könnyebben tudsz felállítani egy prioritási sorrendet is, így hatékonyabb leszel és nem ülnek a fejedre a munkák. Ha végeztél a napi teendőiddel, érdemes haladnod a későbbiekkel is, nem csak azért, hogy jó pontokat szerezz a vezetőségnél, hanem azért is, hogy ha beesik valami váratlan, ne borítson fel mindent. Ha azonban valami közbejön, légy rugalmas és nyugodtan szervezd át a dolgokat.

2, Élvezd ki a szüneteket!

Gyakran szokott egy kisebb ellenérzés lenni a dohányosok irányába, hiszen ők időközönként szünetet tartanak, a nemdohányzók pedig ezt úgy élik meg, hogy a többiekkel szemben nekik egész nap dolgozni kell, azonban ez nem igaz. Legyél bármely csoport tagja, engedd meg magadnak 1-1,5 óránként azt az 5 percet. Lehetőleg ne látványos, hangos Facebook-videókkal, inkább egy kis átmozgatással vagy éppen egy tea készítésével, akár egy mosdószünettel. A lényeg, hogy szakadj ki egy kicsit és beszélgess, de ne a munkáról, gondold végig, hogy mit csinálsz este, vagy éppen ábrándozz. Töltődj fel egy kicsit, és élvezd ki tudatosan ezt a pár percet.

3, Lélegezz!

Ha elönt a káosz, és ötleted sincs, hogy hova kapj, áll meg és lélegezz. Csukd be a szemed, hagyd, hogy megálljon a gondolatod, engedd el a pánikot, és ha ez megvolt, nézd át ismét a dolgokat. Állíts prioritási sort, és már neki is láthatsz. De kinek van erre ideje? 2-3 perc gondolkodás után kisebb hibafaktorral, jól felépített stratégiával akár 10-20 percet is nyerhetsz.

4, Gondold át a problémád mennyire is nagy…

Hatalmas probléma áll előtted, elrontottál valamit vagy éppen ideges vagy valami miatt? Meg tudod oldani a szituációt? Ha igen, mekkora probléma lesz 2-3 hét múlva? Látod, nem is annyira hatalmas, mint az az adott pillanatban érzed.
Nem tudod megoldani? Túlnő rajtad? Kérj segítséget! Nem szégyen dolgokat nem tudni, nagyobb szégyen egyedül görcsölni rajta, viszont ne feledd, segítséget nem csak kérni kell, szükség esetén viszonozni is.

5, Kommunikálj!

Minden embernek vannak érzései, amelyeket általában nem a munkahelyünkön tárunk fel, de ez azonban nem mentség arra, hogy minden mély sebet magadban tarts. Érdemes a kollégáiddal, a feletteseiddel és az alattad dolgozókkal is tudatnod, ha éppen megbántottak, csak találd meg hozzá a tökéletes módot. Légy alázatos és kedves, hiszen ha nem emeled meg a hangod, hanem értelmesen érvekkel alátámasztod a rossz érzést, könnyen lehet, hogy pozitívan csalódsz. Sok esetben lehet, hogy szintén egy rossz passz áldozata vagy, és bár a kimondottakat visszacsinálni már nem lehet, egy „ne haragudj, nem volt szándékos”, még jól eshet.



Ha további tippekre is szükséged lenne, ajánljuk figyelmedbe Relaxációs technikák tanfolyamunkat.