7 egészséges nyári gyümölcs, amit érdemes nagy mennyiségben fogyasztanod a nyáron

Ha már nyár, érdemes a szezonális gyümölcsökkel feltölteni szervezetünk ásvanyianyag-, és vitaminraktárait. Összegyüjtöttük a legjótékonyabb gyümölcsöket, mellyek nem csak egészséges nassolnivalók, de kiemelkedően jó hatással vannak az emberi szervezetre. 

7 egészséges nyári gyümölcs, amit érdemes nagy mennyiségben fogyasztanod a nyáron!

Alma

Mindenki ismeri a mondást: „Minden nap egy alma, az orvost távol tartja”, de azt már kevesen tudják, pontosan miért. Az alma magas flavonoid tartalmú, ami egy remek antioxidáns, és ez leginkább a gyümölcs héjában található, így érdemes azt is elfogyasztanunk. Ám ez még csak a kezdet. A-vitamint, B-komplex vitaminokat tartalmaz, és bár kevesebb benne a C-vitamin, mint a citrusfélékben, mégis a benne megtalálható ásványi anyagoknak köszönhetően, mint a kálium, a kalcium, a cink, a fluor, a jód vagy a szelén, nagyon jó hatással van az emésztésre is. Ezen felül pedig a magas rosttartalma is kedveskedik emésztésünknek. Az alma olyan sokrétűen támogatja szervezetünket, hogy ki sem lehet emelni mely szervünkre van a legjobb hatással.   

Meggy

Ez a gyümölcs szintén gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban. A bogyós gyümölcsökhöz hasonlóan kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak, ezek pedig segítik megőrizni a vénák falának rugalmasságát, és ezáltal a visszérbetegségek elkerülését. Enyhítik az ízületi megbetegedés okozta fájdalmakat, illetve a fejfájást, valamint vértisztító hatásáról is ismert.

Görögdinnye

Nem csak a diétázók jó barátja alacsony kalória tartalma miatt, de is mellette szól, hogy sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Amitől viszont az egyik legideálisabb nyári gyümölcs, hogy a görögdinnye 90%-a víz, így jó hatással van a vese működésére, hűsítő és hidratáló hatású. Ezen felül még a magas vérnyomás kezelésében is segít, kálium és magnézium tartalma miatt.

Sárgadinnye

Görög testvéréhez hasonlóan a sárgadinnye is remek vízforrás a nyári hőségben, és szintén alacsony kalóriatartalmú, így a diétázók is gond nélkül fogyaszthatják. Magas vitamin és ásványi anyag tartalma segíti az immunrendszert, a benne található rost pedig az emésztésre van jó hatással.

Ami viszont nagy előnye a többi nyári gyümölccsel szemben, hogy magas a béta-karotin tartalma (mint a legtöbb narancs színű zöldségnek vagy gyümölcsnek), így még a barnulásban is segít.

Málna

A málna szintén alacsony kalóriatartalmú, és rengeteg vitamint és antioxidánst található benne. A népi orvoslásban már régóta használjuk, ami megmutatja, hogy mekkora értéke van ezeknek az apró kis gyümölcsöknek. Elődeink a vérszegénységet, a szívbetegséget, a depressziót is enyhítették málnával, emellett kitűnő vértisztító, lázcsillapító és gyógyítja a fogínygyulladást is, megelőzi a hólyaggyulladást és a vesekőképződést is.

Szilva

A szilva is, mint az összes listánkon szereplő gyümölcs, magas vitamin és ásványi anyag tartalmával támogatja szervezetünket, de mégis az emésztő rendszerünkre van a legjobb hatással. Nem csak magas rost tartalma, de a héjában található cellulóz miatt kifejezetten előnyös hatása van a székrekedéssel küzdőkre.

Őszibarack

Ez a gyümölcs szintén számos pozitív hatást tudhat magáénak. A rengeteg vitamin mellet a stressz leküzdésének egyik élharcosa, hiszen a magas szelén-, magnézium- és cinktartalmának köszönhetően segíti az idegrendszer működését. Arcpakolásként is remek lehet, hiszen tápláló és hidratáló hatása is van. Érdemes egy kevés tejszínnel összeturmixolni a kívánt hatás elérése érdekében.


Ha te is többet tennél az szervezeted optimális működéséért Wellness-fitness tanfolyamunkkal megtanulhatod, hogyan őrizd meg az egészséged.  Tananyagunkat ráadásul ingyen ki is próbálhatod, mindehhez pedig csak egy próbaleckét kell letölteni IDE KATTINTVA. Válaszd kötetlen és kényelmes tanulási módszerünket, és szerezd meg könnyedén a vágyott tudást!